Slipstream


OL träning på Asplövberg, cykling dit som uppvärmning.

2 slingor och 2 kontroll plock banor till och från samlings punkten.

Hade både riktiga kanonsträckor, samt några klantbommar (stod aldrig stilla längre än 20 sekunder, drog snett, men som tur var det inga stora saker). Ibland lite svårt att se den blåa snitseln som satt ute. Körde på i ett högt tempo men lite under tävlings fart. Vill komma in i ett bra flow innan man ökar farten. Blev totalt 61 minuter A2+ - A3.


Skulle ju självklart cykla hem. Skönt med medvind hem, men när det börja gå upp mot 40 km/h så är det fartvinden som känns. I sista nedförsbacken mot Älvsbyn så kommer en lastbil med en skogsmaskin samt en barrack. Så var ju bara att lägga sig bakom och följa med.

Låg i stabila 55 km/h utan att behöva trampa för livet. Klev av ungefär 10 km efter nystrands korsningen (på jokkmokks sidan). Hade då cyklat i ca 22 minuter, och hade kommit 26 km.

Sen efter jag hade tappat lastbilen i en rejäll slakmota. Så var det ju bara att vända. och sjävklart var det ju motvind hem... Inte lite vind heller, bara bita ihop och cykla. Slutade på 60 minuter och 38.5 km.


Avslutat operativsystem idag. så har inte så många kurser kvar nu (y).



Kommentarer
Postat av: Carro

26km på 22 min = styva 70km/h i SNITT?!?

2012-05-23 @ 22:24:49
URL: http://caroooliiines.blogg.se/
Postat av: Ulkan

haha, kanske inte så fort. nu blev jag lite osäker, var dock de siffrorna jag kom ihåg.. Fast gick ju verkligen inte 70



Bra att du rättar mig :)

2012-05-24 @ 14:50:37
URL: http://orienterare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0