JSM sprint

Då har man gjort bort sin första tävling för denna JSM vecka i Boden. Var sprint som stod på schemat (igår). Var faktiskt lite mer nervös än vanligt.. Lyckades komma in i min fas där jag är som bäst, där jag vet vad jag gör, samt vet var jag ska.

Så kom iväg bra i starten, en åksträcka i början innan hetset började. Var lite osäker innan 2.an och tog ett extra säkert kart stop. Så har bara lagt bort 5 sekunder. Så fick till ett helt felfritt lopp. Och tog rätt vägval på "långsträckorna".

Så skönt att få med sig ett Guld efter första tävlingen. Idag väntar Stafett med Joar, vi körde att de 2 bästa tiderna körde stafetten för Baik. Alla var med på det, och otur för Jonas så skillde det 6 sekunder till Joar. Men han får köra bra på sina sträckor med Oskar istället.

För mig och Joar gäller det att vara med på kartan och fukusera på våra sträckor och göra det vi kan.

Kartor kommer senare men här har ni splitsen för dom som inte sett de: Sprint

Bra kört även av Evelina som vann D18, samt Larson som vann H18. Sen åkte Nordebo bra, tog en stabil 5:e* plats i H21.

Karta:




Inspelning av tea party for gents

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Ulrik! Grattis till SM guldet. Såg att du skrev att du kanske ska prova mental träning. Jag blev lite nyfiken varför? Är det för att du är nervös inför tävling? Dåligt självförtroende? Svårt hålla fokus? RÄdd för skador (benet)? Hoppas ditt sm fortsätter som det börjat! MVH Marie

2012-03-22 @ 11:21:30
Postat av: Ulrik Nordberg

Hej mia!



Man får tacka. Nej men tanken med mentala träningen tror jag hade varit bra att prova på. Om man kan påverka på något positivt sätt som man inte tänkt på tidigare. Vill alltid utvecklas för att nå bättre resultat.



Är väldigt sällan nervös inför tävlingar, men ibland så kommer nervositeten. fast har inga problem med att bli av med den (oftast). För jag vet hur formen, är bara kan göra det bästa av alla situationer.



För man vet hur fort man kan åka/ springa utan att tappa kontroll på kartan.



Skador kommer väll tyvärr att dyka om man inte lyssnar och lär sig hur sin kropp fungerar. Känns som att jag har lärt mig mycket mer då jag har haft ett par bakslag nu.



Känns som att jag har kommit i en fas i min träning/ tävling där jag vet hur jag trivs och presterar bäst .

2012-03-22 @ 19:50:37
URL: http://orienterare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jonas vann väl inte H18?!?!?!?

2012-03-23 @ 21:18:49
Postat av: Ulkan

Jo bland de svenska åkarna, är ju JSM inlägget handlar om. Men okej, Jörgen från Norge slog han. Dock var det han som fick JSM Guld!

2012-03-23 @ 22:13:38
URL: http://orienterare.blogg.se/
Postat av: 19E

Kan Blomgren förklara varför han ser så suspekt ut på den bilden?

2012-03-23 @ 22:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0