SM prolog

Hemma från SM i Östersund. Åkte därifrån med ett brons vilket kändes väldigt skönt. Sen har man fått bekänna färg på jaktstarten, var verkligen ingen lätt bana. Mycket uppför och utför, vilket tog på armar och ben. Sen alla smalspår tar rätt bra också !

Åkte fredag morgon, blev ca 7 timmar bil/ minibuss resa ner. Bodde på militärförlägningen en bit utanför stan. Som tur hade vi 500 m till kamratmåltiden. Var en okänd kändis som satte sig brevid oss, denna person var då Hellner. Verkar vara en riktigt trevlig person IRL.

Men efter middagen så drog jag och Markus för att valla skidor. Blev ingen jättesucce med skidorna, men hade inte heller dåliga skidor. Sture fixade lite med tävlingsparet innan start.


Utanför dörren där vi bodde!

Lördag: tävlingsdag och sprint prolog stod på schemat. Brukar som vanligt inte riktigt bry mig så mycket om hur stor eller liten tävlingen är. Jag startar och gör allt jag kan för att åka så bra som möjligt, att börja spänna sig före större tävlingar har jag gjort förr. Brukar bli dåliga resultat då...

Värmde upp i vanlig ordning, testade skidor mm. Fick kartan och åkte iväg, gick väldigt fort då vi inte åkt på 5000 del. Men efter 2:an var jag med bra på kartan. Fick flytet med kartläsningen och åkningen. Låg med bra hela loppet, men från 8:an och in till mål har jag många sträckvinster. Så tar hem prologen med ynka 21 sekunder före Holmberg.


Osäker till vilken kotroll detta är, men allt fokus verkar i alla fall ligga på kartan.

Så nu var det bara att ladda om för söndagens jaktstarts SM i direktsädningen på SVT. Kan inte bli mycket större i Sverige (just nu)

Kommentarer
Postat av: elin

grym du är ulkan!! =)

2012-01-30 @ 20:45:25
URL: http://elinbrannmaaark.blogg.se/
Postat av: Frida Karlsson

grymt kört båda dagarna!! (:

2012-01-30 @ 22:25:36
URL: http://karlssonfrida.webblogg.se/
Postat av: Ulkan

Tackar : )

2012-01-31 @ 16:12:43
URL: http://orienterare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0