SM medel och stafett

Då är mitt sista junior SM avklarat. Inte en sånn avslutning som jag hade velat, men ändå helt okej. 

Medel finalen gick rätt bra om man bortser med 2:20 bommen  till första kontrollen... Att det ofta ska vara starten som ska vara problemet! Efter ettan så sprang jag bra och fick ett hyfsat flyt. Kommer in i ledning men får inte sitta i ledarsoffan så länge!

Slutade på en 19e plats, inte alls vad jag hade velat få ut av medeldistansen.. 

Stafetten blev väll lite stolpe in istället. Vi hade nog lite för höga krav på oss själva. Gunnar börjar med och springa bra på första sträckan fram till sista tredje delen av banan där han kommer till fel gaffel och tappar tid. Vi växlar som lag 26* efter första sträckan! 

Joar plockar upp oss bra, men gör även han mot slutet de oförlåtliga missarna. 

Jag växlas ut som lag 12. Kommer in bra i kartan gör stabila och kontrollerade vägval. Plockade upp till 8e plats fram till första radion. Sen tappade jag lite, men med en bra avslutning där jag jagat ikapp rhens bk och slagit Tullinge i en spurt så hamnade vi tillslut på en 10e plats! 

Vi är ganska nöjda med resultatet, nu väntar en resa hem innan man kan tå och sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0