Ibland undrar man ju !!

NOF träning (Karta)

I'm Back!

Då passar vi på att uppdatera lite vad som har hänt senaste tiden. Träning, träning ett ***** prat om det! Men det är träning som är livet för tillfället. Har provat vara sjuk och skadad... Och kan direkt säga, det är det sämsta som finns, man klättrar på väggarna för att man inte kan fara ut och träna.

Som tur är jag snart helt tillbaka på löpningen. skulle uppskatta att jag har en 75-80% av den löpkapaciteten jag hade ifjol på hösten. Jag jobbar upp den allt mer ju längre tid jag får på mig och träna löpning.

^ Har regnat lite till, så alla mina grisiga MTB stigar har blivit sjöblöta. Vad gör man då, passar på att köra landsväg istället.

^ Ändrat min uppfattning om Sandön helt, finns inte bara sand och fin tallhed där. Låter er upptäcka själva hur det är!

^ Cyklade med min bror till Boden och tillbaka idag. Blev 3,25 h och 7,7 mil. Jag var också ganska slut sista 45, men kämpade på. Kommer bli kul och cykla 20-25 mil, då vi ska köra 4-kanten runt ; )

^ Flyttat saker från ett rum till ett annat och tvärtom. Lite jobbigt då man hittar saker i lådor, skåp mm som man inte trodde man hade.

^ Har kört Halkbana i Piteå, tidig morgon för att fara dit och sladda lite! RIKTIGT KUL!

^ Planerar sommaren, träningar, tävlingar, jobb, chill mm

^ Kanske blir ett lan med GBN seanare denna vecka.

^ Denna vecka lugn A1 med lite impulser, inte så jättemycket mängd. Sen nästa vecka mycket löpning och orientering. Hoppas kroppen håller för det!

DK?!

Slask

Fick en skön sommar/ vårslask känsla av denna lillaskidfilm!

HF - Springtime Journeys from Hummpefilms on Vimeo.

Step back to reality

Japp, då har man varit lite slö här!! Hoppas det inte gör något, för blir ett par uppadteringar per vecka i alla fall!

Det har faktiskt slutat regna nu :D Det var ett tag då man trodde att det inte skulle slut regna... Men mot alla odds så har vädret vänt och solen skiner på himlen.

Korthet
*Sålt iväg dirtcykeln, sa nog sälja en cykel till. Fast man har ju endå 4 kvar...

*NOF träning+ Landsvägs cykling. Halvbra träning hade svårt att växla tempo, orienteringen gick ganska dåligt. Var inte alls med på kartan ibland. gjorde en 4-5 minuters boom. Cyklingen gick bättre, cyklade hem från måttsund, kortare pass men väldigt skönt. 20 km på 45 min. Så på fyrkanten runt kommer vi kanske hålla 27-28 km/h i snitt!

*Halkbana, denna gång hade jag rätt tid. Klev upp 06,10, för att min bror skulle skjutsa mig till Piteå. Tur att han har tagit körkort nu. För då kan han köra runt mig hela sommaren, fast det är jag som kommer få stå för soppan endå.. Gick i alla fall bra på halkbanan. Jobbigt och bromsa på oljan, men en väldigt bra upplevelse.

* Hittat ett "nytt" album som jag har börjat lyssna på. Bjuder på en låt.

Advanced Motion II

Juste Sommarlov

Sommaren är här. Eller?! Joo det är den, bara väldigt blandat väder. Från solsken till regn till moln till blåsigt mm Just nu öser det ner utanför mitt fönster, var försvann sommarvärmen som var under studenten? Nog ingen som vet...

Har "tvingat" mig själv ut och tränat i detta väder. För vad ska jag göra om det regnar på SM!? Nee jag tror inte jag vill starta.. Måste ju kunna träna i skitväder för och kunna tävla i det också. Blev 50 minuter och 7,7 km, började känna mig blöt efter 10 min, fast sen så blev det inte så mycket värre.

Igår: Körde jag cykling, bra väder, härliga stigar. Kunde inte bli så mycket bättre.

NOF lägret (i bilder)

OL läger

Då har man varit borta på läger i Boden, det var väl okej. Sjukt tråkigt att man inte fick vara med och bestämma hur träningarna skulle vara, hur banorna skulle gå mm. Det enda vi killar gjorde var att skugga folk och fixa med kontrollerna före och efter träningarna...

jaja, hoppas man lyckades lära ut något bra till dem som sprang. Jag sprang ju tävling i Onsdags kväll, hade bra flyt nästan hela loppet, gjorde en större boom. Sen så orkar man inte springa A3 i 40 min särskillt bra. Resultat går att se här -->> http://obasen.nu

Fick besked om att däcken och lite annat hade kommit från CRC. Och när jag skulle sätta på däcken idag upptäckte jag att fälgarna var 630 och däcken 622. Inte så bra där... Men har löst det nu, orkar inte hålla på berätta hur jag gjorde det. Nu ska cykeln snart ut på träning, blir och trycka några mil i sadeln!

Hip Hop Violin!

Trailer: Lifestrong

Slackline chill

Har kört en riktigt Slackline sesh hos Joar, riktigt jobbigt för vissa muskler om man går länge. Bland dom bättre aktiv vila aktiviteterna man kan hålla på med :)

Ska försöka få några fler på att var med på att införskaffa en till Byn. Annars får man köpa en själv så att man kan använda den hela sommar halvåret.

Självklart följde kameran med! Lite bilder från dagen.

Sommar och sol

Sommarväder? Kanske inte igår, gick ner till +13 från att ha varit +30 dagen innan.. Ska verkligen inte klaga, men gillade när det var +30. Man får bara vara extra noga med att dricka och hålla sig i skuggan ibland.

Igår cyklade jag först med men bror 1,45. Riktigt mycket stig, lite myr mm. Hann 22 km, som ni förstår går det inte särskilt fort.

Kommer hem och upptäcker ett sms från Joar, "Ska vi ut och träna, jag har ny cykel ;)!" (inte riktigt så, men nästan) kan ju inte säga nej, utan drar ut med Joar också. Vi cyklar runt på hertsöträsk bra länge, då vi tror att vi har vänt och cyklar tillbaka, så kommer vi ut till vattnet... Jaha, vars går stigen nu då?!

Blev och vända :) Jag cyklade 1,45 IGEN! fast kom 29 km denna gång. Inte lika mycket teknisk stig, men ändå väldigt roligt!

Brett Walker

Skiing

Lite skidfilm såhär på kvällen!

The Atherton

Sista kvällen före sommarlovet!

Sjukt kul vi har haft dom senste dagarna. Har bara varit glada miner hela tiden, ingen som har varit sur! Samt var det lite tråkigt att vi inte kommer få se varandra på ett bra tag... Får hoppas på ett lika bra år till hösten :D

Kvällen i bilder!

Mina slitna sneakers..

Elin Nilsson

Blommorna har slagit ut hät också

Jocke delar ut vandringpriset "Störst på Ugglan"

episkt longboard väder

Almkvist

Ojdå, nu kommer Polisen...

Lomtjärn

Flygande Loaded Dervish

Poolparty

Vissa orkade/ hann inte ens ta sig sina vanliga kläder!

Grabb/ Gubbhäng

Virvel

Studenten 2011!

party rockers!

Det underbara vädret fortsätter ju bara, men när allting verkar så bra ramlar man till marken och stukar tummen... Hur jag lyckades med det berättar jag snart.

Hade ingen skola idag, var inte så oväntat. Lämnade igen några av böckerna jag hade kvar, det gick väldigt fort. Högstadiet har/ hade ett tåg där de gick utklädda till olika saker inom deras teama.

Bra med häng där : ) For vidare, åkte bil med Micke som nyss har tagit körkort. Grattis till han!

Dagens middag var  2 olika fisksorter, men löste sig med en tårta efter det.

Många personer börjar flytta ur Svalan och Ugglan.

Dagens träning = A1 klassiskt i NN (Nästan Näck) Kalsonger och utrustning, i 1,35 ett lugnt stekarpass.

Vi fixade till poolen för att kunna bada i den.  Jag och Alm kom på ideen att köra longboard istället. Kändes riktigt bra. Fick en hel del bra bilder.

Mötte några på stan som flippade burgare grattis åt oss vid lomtjärn. Klart man inte kan tacka nej till en burgare från nattvandrarna.

Lekte på ett tag till, for fram och tillbaka en gång. Nu skulle jag få leka, balansgång på lekställningen. Men slutade med ett fall på 90-110 cm till platt... Så har troligen stukat tummen nu. . /
'
ps: kan ha blivit lite fel ibland!!

Avslutningsvecka

På tok för mycket stekande dagar ; ) Eller klagar inte, är riktigt skönt väder. Men man måste dricka vatten varje 10:e minut. Kommer/ har brännt mig redan så det ska väll bli lite till. Inte överdrivet, och kanske att man tar lite solskyddsmedel.

Träning
A3 stavgång med Boman i 45 min, med 20 minuter A3 tid. Kändes riktigt bra 185+ hela intervallen. För vi körde bara ett varv på stavgångsbanan, och det var nog. Körde lite spiningcykel på det samt bålstyrka.

Klassiskt pass med Joar, och Ögren i 2h. Lagom långt pass, med skönt grabbhäng. Lite slut i huvudet var jag på slutet. Men gjorde inte så mycket.

Igår utspark, kul och se på. Lite tråkiga grenar, men var helt klart sevärt. Kvällen var också helt okej, bra häng i början, blev lite sämre. Hade taskig tajming. Åt pizza kl 03,15. Var social. Drack ingenting. Somnade 04,45* (ungefär) välte min kruka i fönstret när jag skulle döda en geting... Lagade folks cyklar så att de kunde ta sig hem. mm!

Tog också och badade för första gången iår. Var också bra det : )

Lite skön åkning

Paintball

God dag på er igen!

Lov f*ckar alltid upp uppdateringarna här. Får göra ett tappert försök att komma tillbaka lite innan det bär av på ett "långt" sommarlov. Visst kommer det bli inlägg på sommaren, men mest bilder och filmer känns det som nu!

Lovet i korthet: Har kört träningar med Gunnar och grabbarna, var ute och sprang 30 minuter, jobbat med racer cykeln, den är snart körbar, saknas bara däck nu. köpt mtb skor, gäller bara och skaffa klossar som passar till de pedaler jag ska skaffa.

Sen är det som vanligt, härjat på forum, kollat filmer, rastat hunden mm

Kom då tillbaka till byn igårkväll. Tänkte plugga matte för reperationen idag, blev inte av. la mig lite tidigare istället, för att göra det på morgonen. Men det gick bra, klarade av det lungt. Körde manövertestet, klarade också det! Känns som att min bilkörning har blivit mycket säkrare på sista tiden. Man har inte lika osäker på vad som gäller.

Paintball ;)
Vi spelade paintball på friluftsdagen, sjukt kul. Men det sved och få kulorna på sig, dock sånt man fick räkna med. Vårat lag kom 2:a, efter det andra laget från skidlinjen. Så vi förlorade mot "rätt" lag.

Sen körde vi en köttarunda för att skjuta slut på skotten. Kan nog räkna till att jag blev träffad 20-25 gånger. Blev ett par märken, sånt man får leva med!

For ut med Boman på ett stavgångs intervallpass. Gick bra i början, men solen gjorde det väldigt jobbigt. Man ska inte klaga på att det är för varmt efter en lång och kall sommar.. Blev 20 minuter A3!!

Solen stekte riktigt bra idag!

Kvällsdiscen

Körde min första kvällsdisc för denna säsong. Som jag hade sagt innan så trodde jag på +8, blev tyvärr +9... Men med tanke på hur många dubbelboggies jag gjorde så går det lätt och förbättra. Hade flera kast som var totalt meningslösa. Och en del riktigt bra.
Hade också med mig kameran och tog lite snabba bilder ibland : )

korg 15, Resultat par!

Hål 2 (Danne som kastar). Resultat par!

Hål 6. Resultat par!

Hål 7. Resultat par!

Hål 9. Resultat par (Discen ligger precis innaför OB linjen)

Hål 2

Sunshine!

Sol och värme

Still Chilli'N !

Äntligen lite sommarvärme här uppe i norr också! För det har varit lite kasst väder vissa dagar den senaste tiden.. Men nu har det vänt och börja bli bättre väder.

Igår så var jag, Joar och Gunnar ute på ett rullskidpass på bergnäset, fint väder hela passet (y) . Körde på mina 2:or, så blev verkligen A1 för mig. Gunnar måste ha slagit något slags rekord med 17 eller 18 blåsor på 2 h rullskidor. Blev lite BÖ också, men det blåste lite. Men nice var det i alla fall : )

Mamma fyllde också år igår. Blev tårta med en del av släkten som kom förbi.

Idag vaknade och såg hunden ligga och sova brevid sängen, juste det är min tur och gå morgonpromenad. Så upp och hoppa. Sen bara ge sig ut, lat som man är använder man in longboard för att rasta hunden. År frukost, sen var det nästa bara börja packa inför att träna på badhuset. Skulle köra vattenlöpning med GBN, man känner sig ganska dum/ fånig när man springer allt vad man har utan att komma framåt.

Kan erkänna att Gunnar slog mig på 50 fritt, måste verkligen få revanch snart..

Vi körde Korta intervaller. 45*30 och 15*15. Så fick ihop ca 25 min A3, och 1,10 total träningstid.

Lov

Yesbox, lov igen ; ) Och bara en skolvecka kvar. lite rester som ska in, sen så har man ett härligt sommarlov framför sig. Nice price :D

Åkte hem igår före matchen mellan skol IF - Skid.... Så jag såg tyvärr inte när vi korssade skol IF för andra gängen i rad nu !!

For hem och var social med familjen och hunden. Han är alltid lika glad när kommer hem. Gjorde inte något direkt vettigt.

Idag, har jag tagit in lite kontroller från Baiks tävling. Varmt och skönt var det i alla fall. Blev också 20 minuter barfota löpning i sanden, heden och grusväg.. Gjorde lite ont i fötterna i början, men sen blev man van. Funderade på att springa en OL tävling barfota, men heltäckande kläder.. Blir att ha sockar på fötterna : )

Ska upp på Orm, och spela första kvällsdiscen för iår. Tror att jag kommer gå på en +8 eller liknande...

Skön hund!

Långtur

Igår var vi och körde årets långtur. Kände mig taggade och revansch från förra året. Vi skulle köra Skate, Löpning, Klassiskt. Jag körde Klassiskt, Cykling, Klassiskt, kan säga att det var lite jobbigt att hänga med på skate delen. Struntade i skaten för att spara på knät, blev ändå mycket benjobb. Så hade nog inte varit sämre och åka skate.  Fast nu har jag gjort det så, och det fungerade bra så jag är nöjd.

Cyklingen körde jag med nike. Vi hittade något halvdålig singeltrack stig som blev sämre och sämre. Men tillslut så kom vi ut på en grusväg och det blev så mycket lättare då.

Den klassiska åkningen tillbaka var lite slitig. Men stoppa huvudet under armamen och bara köra.

Jag var ute i 4,40 total aktiv tid. har inte riktigt koll på hur mycket kalorier jag förbrända, men efter första klassiska delen ca 2h. så var det 1800 cal.

Blev mycket mat och en välförtjänt godispåse på det. Samt en film. Men ska F*N sluta äta godis, börjar bara må illa av det. Även fast jag tycker i mitt huvud att det ska vara jättegott... Färgämnen, smakämnen och socker får jag ändå i mig så mycket av...