Granlunken

Igår gick granlunken av stapeln på ormberget. Där det mest är fokus på 18 km klassen. Känner personligen att jag har tid att springa det längre klasserna. Nu är det tid att fortfarande lära sig springa fortare, sen kommer distansen.

Så skulle springa 10 km, vet tyvärr att det inte finns någon som kan dra åt mig.. Blev ett solo race från första till sista kilometern! Där mellan hade jag upp och nedgångar, klent psyke första 5 km. Sen ännu klenare resten.. Hade inte mitt vanliga tryck i backarna (kändes det som).

Såg på klockan att jag låg bra till hela tiden. Km 1 3:05, km 2 3:25, km 3 3:15. 5 km på 16:50. Sen är jag för trött för att komma ihåg siffrorna exakt!

Avslutar bra och går i mål på en tid av 34:42. Kändes verkligen kanon att sänka mitt pers på ormbergs milen med 1:55. Inte alls vad det kändes som i kroppen. Den visar dock ännu en gång att man inte ska tro allt som känns från den, mycket mentalt spel !

Någon som vet vad banrekordet som på ormbergets 10 km bana?!


Kommentarer
Postat av: old coach

Helt logiskt! Om det känns bra går det för sakta.

2013-09-08 @ 21:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0