Enduranceloppet

Efter en bra vecka i byn hos grabbarna så skulle det avslutas med tävling. Ett nystartat lopp i Älvsbyn, som heter enligt rubriken. Där upplägget är att man efter 3,5 km asfalt/ grusväg ska ta sig upp för Kanis slalombacke (totalsträcka: 5km). I mitt huvud så skulle inte backen bli så tung, men vad jag hade fel. 
 
Starten går och ingen vill dra, så lägger mig bara med och låter tempot vara som det är. 
 
 
29* "glada" "idioter" som beger sig iväg. 
 
Det blir jag Niska och Johan som drar i tät. Jag drar typ ynkliga 300 meter av loppet, resten ligger jag bakom. När vi började springa tillbaka mot backen så höll Niska ett riktigt högt tempo. Kände att jag hade svårt att kunde slappna av i den farten, utan fick stressa i löpningen. 
 
I backen så hade jag en fart, tyvärr något för låg för att kunna göra något ryck... 
 
 
Såg ut såhär, hade inget mer att komma med denna dag. Niska var stark och jag svag... (tycker väll inte personligen att jag gör en dålig insats, men är man efter så inser man att det finns mer och hämta). Tappar ryggen på platten med ca 1/3 kvar av backen. När repet väl gick, så rann tiden iväg. Blev tillslut 27* sekunder efter (alla mina * är reservationer för fel). 
 
Bra träning om inte annat, både för psyket och hjärtat! 
 
 
Vi var i alla fall glada efteråt, kommer gärna och springer nästa år! Varför inte locka ännu fler att få känna på Kanis backen? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0