JSM stafett

Sista distansen i Ö-vik. Var Kalle eriksson, Oscar och Jag. 
 
Vi tappade lite på de första sträckorna, det var tyvärr väntat då vi åker mot de bästa. Tycker i alla fall att de höll ihop det bra. Få gå ut som 30e lag, fanns ju bara en sak för mig att göra! 
 
Bombade från start, höll på att vara döstum efter 500 meter... kom dock tillbaka och började åka kontrollerat men hårt. 

Märker att jag plockar in på de framför, jag är bara ute efter att plocka så många platser som möjligt. I Domus backen plockar jag 3 placeringar och en strax efter backen. Där stod folk stilla när jag körde rakt på i spåret uppför. 
 
Kunde verkligen återhämta mig bra utför då skidorna var kanon, som de var hela vecka. Tackar Stefan Holmbom och hans crew som gjorde ett kanonjobb. 
 
i sista backen har jag ca 35 meter upp, köttar på och får deras ryggar ner mot stadion. Glider om dem och det blir aldrig någon spurtstrid om 23e platsen.
 
Så att plocka 7 placeringar på 5 km med en tid på 14.09 är jag nöjd med. Att jag inte insett hur kul det är åka längd, kanske att jag för de första gångerna haft väldigt fina klassiska skidor. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0