tis 8 feb

Har hunnit med en hel del idag. Började med att lite ovanligt avstå 45 minuter sovmorgon för att börja ställa sig och sickla skidor.. vem gör det egentligen? Bestämde mig efter Finland att det var dags att prova hur skidorna gick med blått under. 
 
Så varmsicklade, borstade och la på blå Start igår. Så det tar sin tid att göra klart 6 par skidor, Fischer paret var mest bara med för att Sture säger att de skidorna är slut. Och för att få svar på den frågan så tog jag med dom. 
 
Kan ofrivilligt säga att han hade rätt, de skidorna gled ca 1,5 meter efter sämsta Atomic par. Som i sin tur gled 1,5 meter efter de 4 andra paren. Var ett par som stack ut mer än de andra, och mitt favorit par som det nu ligger en grov slip på.. 
 
Skönt att få det gjort, kan man lägga någon slip på någon av de 3 nya paren. 
 
Annars så har jag börjat med Matte E, känns som att det bara blir mer bokstäver istället för siffror. kanske har börjat förstå alla bokstäver nu! 
 
På eftermiddags passet for vi till Boden/ Sävast för sprint skidorientering. Körde 2 banor som tog ca 12-13 minuter styck. Så fick lite fart under skidorna idag, tyckte dock skidorna gick segt. kanske för att man är van med tävlingsvalla? 
 
Nu är det Konsum och glass som gäller. Sen styra upp någon film, osett ännu vilken jag ska se. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0