Orutin är problem

Helgens tävling var dubbeljakt på vallsberget. Mina tankar före loppet var att den klassiska delen bara skulle vara uppvärmning och sen skulle ökningen komma på skaten. 
 
Lite standard ångest som före de flesta skidtävlingar. För när man står på startlinjen vet man att det kommer vara en jobbig dag. Sen kan man klara av den på olika sätt.. 
 
Var 2 varv 2,8 km klassiskt och sen samma sak på sakten. Starten gick och jag följde med utan att känna att jag stressade eller körde på för hårt. 
 
Tyvärr var jag lite ovan med oscars skidor, så var osäker på fästet. Visade sig sen att det var bakhalt nästan från start. Så sprang backarna istället! 
 
 
Början på andra klassiska varvet, blir tvungen och släppa Engström ganska tidigt efter detta. Försöker åka, men har stumnat helt och slutet på det klassiska varvet var verkligen inte något jag vill känna senare i vinter. 
 
Funderar klent nog att kliva efter den klassiska delen, kändes skit och åkte som en ****. Bytte i alla fall skidor, i efterhand så var det rätt beslut att göra. 
 
Men även första varvet på skaten var stum, så försökte återhämta mig så mycket som möjligt. Sen på början av andra varvet kändes det sen bra igen. Och åkte som jag vill göra.
 
 
Varför åkte jag inte såhär hela tiden?! Kanske att man är ovan Orienterare, nu drar jag själv ner oss. Men Orutin leder bara åt fel håll. 
 
Bara att tagga om göra rätt nästa gång (JSM nu jävlar att det satsning!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0