Landskampen dag2

Igår stod det medeldistans på programmet, skönt med individuell start. Hade bytt kartställ för dagen, då jag inte riktigt är 100 kompis med det nya än.. 
 
Fick ett bra flyt från start och åkte med god framförhållning. Efter ca 8 minuters åkning var jag ikapp Finnen som startade 2 minuter före mig. Fick höra efteråt att både han och den finske ledaren tyckte det var omänskligt att jag redan hade hunnit ikapp han där. 
 
Så känns bra att man har skrämt upp finskarna lite inför Lettland. 
 
Annars så fortsatte loppet gå bra, gjorde kanske några krokar på 45 sekunder. Flytet fanns där som jag ville ha det, och genförhållandena var bra. Så man drog några skargen på vissa ställen. 
 
Vann dagen med 1.01. Och tog då även hem totalsegern under helgen. Finland levererade med priser i alla fall, fick 50 euro för varje distans. Så blev att spontan köpa valla för 100 euro på deras lokala sport shop. 
 
Så blev 700 gram valla rikare. Synade de flesta flour vallor där, då de såg ut att ha varit med ex antal år (och var rätt uttorkade). 
 
Sen var det bara 85 mil minibuss hem igen !! 
 

Kommentarer
Postat av: Elin FS

Grattis igen! Skönt att flytet är tillbaka och kul att du skrämde slag på finnarna =)

2013-01-07 @ 13:59:59
Postat av: LO

GRATTIS Ulrik !
Skönt att du fick till ett bra reis till.
Njut av det här och se det som ett bevis på att du genomfört en bra försäsongsträning.
Jag hoppas att du får en bra vecka i Byn.

2013-01-07 @ 16:56:33
Postat av: N1an

På ren svenska : FAN vilken kung du är!!
Hoppas du får ett kanonbra o skojsigt år =)

2013-01-07 @ 18:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0