Juniorlandskamp dag1

Då är långdistansen avklarad. Allt på morgonen gick som vanligt, kom till tc och provade skidor. Kom snabbt fram till vilka som jag skulle tävla på. 
 
Sen i starten så fick de bättre seedade* åkarna stå i andra led.. Förstår inte hur de tänkte där, för kom snabbt ikapp "tomten" som stod framför mig. Körde dock om han ner mot startpunkten.
 
Det var sen där inget stämde.. Åkte utan större framförhållning, hade inget flyt på kartan! Fast åkningen kändes bra, då jag åkte på med bra tryck hela vägen. 
 
Vi körde 2 varv, så efter första låg jag ca 3 minuter efter. hade nästan gett upp då, för hade knappt sett några motståndare i skogen. Men gjorde ett mycket bättre andra varv och åkte upp mig betydligt. 
 
Och in mot mål trodde jag att jag var rätt långt efter fortfarande. Sture säger att jag ska se lite gladare ut, vad kom jag på för plats? frågade jag. Hade tydligen vunnit, kanske för att man inte förstår vad speakern säger.. 
 
Så skönt att kunna hålla upp Sveriges färger fast jag åkte som en ***** hela vägen. 
 

Kommentarer
Postat av: LO

GRATTIS Ulrik !
Skönt att skidåkningen kännas bra.
Nu är det bara att bygga vidare i Skellefteå, nästa helg.

2013-01-06 @ 19:34:30
Postat av: Elin

GRATTIS! Kul att det gick så bra även om inte känslan var den rätta.

2013-01-07 @ 08:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0