A3 och A3+

Igår körde jag ett lugnt jogg pass, allt för att jogga ur segheten i benen efter långpasset. Tycker det är bra att få in lite löpning även under vinter säsongen. Springer fortfarande väldigt avslappnat i 5,30 tempo. Håller en puls på 130-140 i det tempot. 
 
Kommer försöka fortsätta med det hela vintern, så kanske man håller sig hel när orienterings säsongen drar igång på våren. 
 
Dagen skidpass bestod av 2 intervall delar, först körde 70*20 intervaller i 20 minuter. Så man hann med ett par vänder, då var det bra att jag, KE och Danne växeldrog på intervallerna. Kunde man ligga bakom och ta det "lugnt", vilket underlättade de 70 sekunderna A3+. 
 
Efter detta då man fortfarande var rätt stum så körde vi en lång A3 intervall. Som egentligen skulle ligga i spannet A2-A3. Körde dock hela 20 minuters intervallen i stabil A3 puls. Drog nästan hela intervallen, hade Danne bakom mig. Så känns skönt att det verkligen går framåt på alla ställen. 
 
Kommer nog bli vila eller lugn jogg imorgon. Är det dags för mig att börja köra längd? Funderar på att snabbt fixa så att jag kan åka JSM i längd. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0