Måste åka rätt

Okej, första distansen avklarad. Nöjd? Inte riktigt! 
 
Tyckte jag åkte bra, kroppen kändes bättre än vad hade trott och hoppas på. Hade ett halvbra flyt på kartan, hade rätt lätt att se vilket vägval som gällde. Men osäkerheten kom säkert från att jag inte hade något riktmärke på hur fort jag åkte.
 
Till dagens dåliga, låg top 3 vid 2a kontrollen. Sen på en 1 minuts sträcka lägger jag bort 4 minuter. Förstår inte att jag inte fick ihop kartan där. 
 
Kommer i alla fall tillbaka och åker från en 22a plats vid varvningen till en 9e plats. Hade helt fel tankar innan start, tänkte på allt annat förutom att åka skidor och läsa kartan som jag brukar. 
 
Nu vet jag i alla fall att farten finns där, och jag har en idé på hur jag ska åka långdistansen imorgon. Är masstart, och det är lätt för andra att hänga med om de slipper läsa kartan. Så ska man göra något, så ska man göra det stort! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0