JVM silver

Får väll ta och se detta att det går framåt. Är ju självklart inte nöjd, då jag vet att guldet finns inom räckhåll. 
 
Loppet var 3 varv, som var rätt lika. Var dock gaffling nästan hela tiden, man hade först olika sen samma, sen olika osv. Var ungefär så på 5 ställen/ varv, så man hade aldrig någon som man åkte tillsammmans med hela loppet. 
 
Ligger med bra efter första, kroppen känns väldigt pigg. Fortsätter mata och är med täten hela tiden, fast åker i stort sett själv. På slutet av andra så lossnar staven från handtaget, så får åka sista 2-300m utan en stav. Tur att det var lite lätt utför. Får en ny i varvningen, dock var den 5 cm kortare. (dock spelade inte det inte så stor roll i hur slutet blev) 
 
Nu börjar det märkas att kroppen börjar bli trött. Åker jämnt med Lauri, men väljer ett lite sämre vägval och han får en lucka. Tror att han nästan hade 300 meter, åker ikapp nästan allt och ser han vid 3e sista. har då 40 meter upp. Då har jag en liten längre slut sväng. När jag ska in mot näst sista så åker han ut från den. 
 
Lyckas ramla och dra ner en jvm brud mot sista, och det hamnade säkert på någon bild. Sen spurtade jag inte, då Kotro var långt efter (4,20). 
 
Nu ska jag vara ändå ta och se detta positivt. För hur fel med uppladdning blev, så är jag nöjd att vara här och kunna hålla upp de svenska färgerna. 
 
Är vilodag imorgon, sen drar det igång med en sprint på lördag! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Almkvist

Så jävla grym du ärrrrrrr!!!!!!!

2013-02-14 @ 14:30:04
Postat av: LO

Grattis till en välförtjänt silvermedalj!!
En riktigt bra kämpainsats av dig Ulrik.
Ta med dig detta och njut av vilodagen.
Farten har du, känslan finns därinne.
Lycka till på lördag.
Karin & LO

2013-02-14 @ 20:44:40
Postat av: Elin FS

GRATTIS det var du så väl värd!
Nu är det bara att njuta och ta med sig allt det positiva till resterande tävlingar!

2013-02-15 @ 08:52:19
Postat av: Mats

Grattis till silvret!!!

Mats D

2013-02-15 @ 18:12:24
Postat av: Zacke

WOW! Härligt kört Ulkan!!!

2013-02-15 @ 19:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0