JVM Guld

Äntligen, det jag har jagat hela säsongen är äntligen avklarat. Kunna få ställa sig högst upp på pallen och få kalla sig själv för junior världsmästare. 
 
Började få lite tvångstankar att det var nu eller aldrig jag skulle kunna ta en inividuell medalj på jvm. Fast hade ju visat att farten fanns där och nu var det bara hålla i kartan. 
 
Tog 10,45 bussen 1,01 före start (bussen tog ca 5 minuter). Så kommer dit och har gott om tid, upptäcker att favorit skidorna gick bäst idag också. Kändes lite segt och nervöst före start, var nära att börja tänka på fel saker. Men lyckades behålla fokuset och kunna starta utan större nervositet. 
 
Kände behovet av lite socker innan start, så Pär fixade en gel åt mig som gick ner med lite vatten. 
 
Starten gick och jag kände att jag kom snabbt in kartan. Då det var mycket bredspår blandat med delvis snabb orientering. Tappar 10 sek till 2a kontrollen då jag väljer det sämre vägvalet. Men känner ganska snabbt att det här är min typ av orientering
 
Åker sen som jag ska, trycker på med halvgod framförhållning. Kommer in till publikkontrollen och hör att jag är 38 sekunder före. (Hör inte vid denna kontroll om den pep eller inte, då alla stod och skrek..) Kände att jag inte kunde vända då jag redan åkt 5 meter! Kunde ha slutat illa där.. 
 
Håller på att krascha med en "tomte" i en utförsbacke. Han håller på och falla höger när jag ska om på vänster sida. men tror ni inte att han kommer över på min sida? joo och han lyckas få staven mellan mina smalben, och var ju inte långt ifrån den staven gick.. 
 
Åker de 3 sista kontrollerna bra, och kommer imål och är grymt nöjd. Att jag äntligen kunde få till det som jag har velat hela säsongen :D 
 
 
Blir tillslut en segermarginal på 35 sekunder, tycker det duger! 
 
Känns som att jag snart kan avsluta mitt Junior kapitell på ett bra sätt med att lyckats få kliva högst upp på JVM pallen! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: LOK

Toppen är nådd!
Ulrik är bäst på JVM-sprinten 2013!!
Alla timmar du lagt ner har gett dig ett JVM-Guld.
Vilken energi du visade idag, både på spåret och i intervjun efteråt.
Härligt för dig att få visa vad du kan.
Vi gläds med dig och det är skönt att få höra att du är nöjd.
Dela med dig av glädjen och lycka till på stafetten i morgon.
Karin & LO

2013-02-16 @ 18:02:19
Postat av: Elin FS

GRATTIS till JVM-guldet! Kul att alla timmar i träningsspåren gav resultat! Lycka till på stafetten.

2013-02-16 @ 18:25:51
Postat av: Tuuri

Grattis Ulrik från familjen Tuuri!!

2013-02-16 @ 19:59:20
Postat av: Sten Johansson

Bra jobbat Ulrik. Hela familjen Johansson i Tobo bugar och gratulerar.

2013-02-18 @ 18:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0