Lång tur

Recap från veckan. 
 
Måndag rätt så lugn dag, cykel 20 min (transport sträcka) för att sen staka 2:40, varav 2:05 med Lundholm. 
 
Tisdag oplanerad vilodag. men kanske lika för vad som komma skall. 
 
Onsdag. Åkte upp med Josefines föräldrar och kusiner till Kalix, där hoppade jag av med cykeln och de fortsatte vidare mot happaranda. Fixade något och äta innan jag for till Andreas jobb där han satt och nötte ctrl C ctrl V. 
 
Markus kom dit en stund senare och vi packade ihop, gjorde oss klara för att cykla "inlandet" från Kalix-Luleå (Tour de LÅ). Vi var väll mest less på Andreas i början eftersom han var seg nanting... Fast det gjorde han upp med att lotsa oss ut från Kalix.
 
Under första 1:30 körde vi backpris i vissa backar. Kom sen att inse att det kanske inte var så smart ändå... 
 
Stora hela, riktigt bra pass. Skönt häng och bra väder, lite sne medvind större delen av passet utom de sista 6 milen. Vi låg 3 i bredd första 8 milen, sen började vi inse att om detta ska hålla utan större fiaskon så kanske vi måste börja växeldra. 
 
I början var det lite snack om ont i rumpan, men det släppte allt mer. Tids nog var det muskulärt de flesta gnällde lite på. 
 
Från Boden och hem körde vi rätt hårt på 97an då vi hade motvind, alla ville väll lite hem och somliga ville ta bussen. (eller en buss passerade och Andreas skrek att den skulle stanna!)
 
Vi avslutade med en punktering efter 146,5 km. Fast det fixade vi och alla loggade in på över 150 km. Så duscha, äta, kompressions tights sen sängen! 
 
Igår 62 min stakning + 38 min paddling! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0