Sum. Sprint SM 2013

Hade som plan att blogga lite nere i Göteborg under SM. Detta blev inte av pga appen inte ville som jag och slängde ut mig när jag skulle logga in..

Resan var kul, men kunde inte ha blivit av om jag bestämt mig att stanna hemma pga ont i halsen. Vaknade upp fredag men rejält ont i halsen. Åkte ner för att få köra mitt sista junior SM sprint. Tur att jag gjorde det då!

Kommer ner och märker att halsen blev bättre och bättre. Och sprint prologen gick rätt bra men otroligt seg sista 5 kontrollerna. Samt osäker på kartan lite för ofta!

Finalen går utan större misstag, gör ett helt okej lopp rent tekniskt. Och löpningen fanns med rätt bra, skulle velat fått in några fler orientering och löp pass innan. Fast IQ befriat folk lägger ändå SM på våren!

Kommer tillslut på en 4e plats 59 sekunder efter Emil svensk. Kollar man på tiderna från förra året var jag 5a ca 15 sek efter... Kan ju säga att jag var i mitt livsform då. Tycker dock inte jag borde tappat 44 sekunder.

Mina orienterings mål för säsongen är först och främst o-ringen. Sen SM medel, stafett och kanske lång. Sen om formen känns bra ska jag nog köra JVM uttagnings tävlingarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0