Porsörundan

Årets första 10 km löptävling - check! 
 
 
Starten ("nere" till höger)
 
Hade inte så stora förhoppningar över loppet, gick ut med tanken att jag skulle springa fort men avslappnat. La mig först efter ca 150 meter, tänkte att det skulle vara någon annan som var intresserad att hålla fart. Så blev det inte, så jag låg först 1 km, 2 km, 3 km. Det fortsatte såhär och jag hörde att de bakom flåsade rätt mycket, då jag fortfarande sprang och andades i ett bra tempo. 
 
 
Första kilometern
 
Kände mig stark och kunde dra utan större problem. Tryckte på och kände hur mycket mina konkurenter hade och ge i backarna. Vi varvade på 17:20 (5km), tror vi var 4 stycken med då. Fast det var i backarna på andra varvet jag körde slut på mina konkurenter. 
 
 
Efter 3,5 kilometer
 
 
Här är vi efter 6,2 km fortfarande 4 st. 
 
I backen upp på porsöberget tryckte jag ifrån Mikael Andresson, som hade hängt med bra fram till dess. Höll på att gå över gränsen, dock är det en del utför efter backen. Så man kunde återhämta sig rätt bra, och sen trycka det 2 sista platta kilometrarna. 
 
 
Sprunget 9980 meter (ser ju pigg ut)
 
Avslutar på en tid på 34:56, jag är nöjd med ett nytt PB. Samt att jag verkar hålla asfalts loppen. Ska inte överdriva detta heller. Fortsätta jobba med styrka, variation, sekundär träning mm 
 
 

Kommentarer
Postat av: Old Coach

Sekundär träning!!! Va f-n är det? Lägg in 99% Primär träning först.

2013-04-28 @ 21:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0