Löpning är skönt

Har kört 2 pass löpning idag. Började efter frukost med 6 km löpning på 28 minuter. Kändes lätt och sprang avslappnat och försökte njuta av vädret, dagen, livet och löpningen.

Slängt saker på kronan, städat och slängt upp saker på vinden.

Ut på pass två. Tanken var att jag skulle springa avslappnat men snabbt. Värmde upp sen körde jag 300*2, 500, 1300, 500, 1300, 500*3 meter. Så totalt ca 20 minuter A3. Lite ovant att köra på, men tyckte de sista ändå kändes rätt bra.

Totalt 50 minuter och 11 kilometer. Ska köra skidor imorn, få avlasta löpmusklerna lite. Känns bra med löpningen, och hoppas att jag kommer kunna hålla i detta. Men ska hålla mig hel så att jag kan fortsätta utvecklas fram tills jag är 27* (till dess sägs det att man utvecklas som löpare och blir snabbare och uthålligare).


Kommentarer
Postat av: Elin

Vart är den vetenskapliga studie på det?

2013-04-03 @ 08:38:20
Postat av: Ulkan

"Sägs det!" Stod i boken born to run, men sen ska man ta allt med en nypa salt. Men ser ju att jag borde springa snabbare om 5 år än nu.

2013-04-03 @ 11:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0