Skol SM

Skönt att få under sitt sista och första skol SM springa som jag hade velat springa under hela säsongen. Men man kan inte prestera på topp hela tiden, även om det hade varit drömmen. Får inse att det kommer att behövas välja ut vilka tävlingar man vill göra bra resultat på. 
 
Jag var inte ens sugen att åka ner på dessa tävlingar, nu i efterhand är jag glad att folk kan få mig att inse mitt egna bästa. Så drog först ner på träningslägret, och har aldrig tränat så mycket förr. Vilket gjorde att jag inte hade så höga förväntningar på mig i början. 
 
Lången, öppnade i ett hårt men inget överdrivet tempo. Vinner första sträckan med 20 sek och andra med 18 sekunder. Tyckte inte själv att det gick fort, men det hade sagts långt innan tävlingarna att det skulle bli tungt. Så jag köttade väll mest. 
 
Spilts: Lång
 
Jag höll ihop loppet, orienterade med bra framförhållning. Idag under utvärderingen så fick jag positiva kommentarer kring mitt aggerande. Vilket känns bra, då jag har sprungit skit under ett tag, vilket har sattit många sträckor åt skogen. 
 
Nu ska jag fortsätta träna mycket karta, och utvecklas som orienterare. För nu har jag ett stort mål att sikta mot OL säsongen 013! 
 
Sprinten, gick som vanligt bra. Hittar snabbt ett flyt som passar mig. Denna sprinten var mycket roligare och mer utmanande än den riktiga SM sprinten. 

Ska styra båda kartorna senare. Men ledde när man hade gått ut från det mest tekniska, sen tappar jag 14 sekunder på en 1.10 sträcka... Hur vet jag inte, tyckte jag sprang fort den sträckan också! Ska fråga Assar hur han sprang den. 
 
Splits: Sprint
 
 
(All cred för bilden ska Rikard Claesson ha)
 
Vi alla sprang för Jonas, och vi bar hans namn på ryggen båda tävlingarna. Saknar dig kompis..
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin FS

Grattis till jättefina resultat! Kul att du hittat tillbaka till OL-flytet.

2012-10-23 @ 09:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0