Miniläger i PÅ

Under tisdagen och onsdagen har vi varit i Piteå på ett miniläger som anordnades för de som inte for till Ramsau. 
 
Tisdag. Skate intervaller. Körde 8+20+7 minuters intervaller. För tyckte att jag hamnade i ett bra flow på 20 minuters. Sen ville inte jag dra på mig någon syra så låg i en bra pulszon. 
 
Gym pass efter middagen. Nästan bara överkropp, bål, bröst, triceps, biceps, axlar. Avslutade det passet med bra bastu. 
 
Onsdag, Långlöpnings korridor OL. 15 km korridor på Havsbads heden/ Pite heden. Var ganska svårt att hålla sig i korridoren på vissa ställen. Ska lägga upp kartan inom kort, så kan ni få se varför. 
 
Blev 1.25 A1 löpning. Mina ben var rätt nöjda efter det För vi skulle köra klassiska intervaller på em. 
 
Klassiska intervaller. Körde enligt Stures koncept. Att lägga sig på en rätt hög A2 puls, och sen köra på i backarna. Så att du ligger och pendlar lite mellan A2-A3.. Så kallade naturliga intervaller, och hålla samma fart på alla ställen. 
 
Intervallerna blev 22+23 minuter. Kan kolla sträckan på dessa senare. 
 
Väldigt kul att få in lite mer uppstyrd träning under de 2 dagarna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0