helgen i korthet

Lördag: Höstkampen, kul att få in några till orienterings tävlingar innan säsongen tar slut och man borde göra en sammanfattning. 
 
Var en ny karta för mig, har dock sprungit lite på stigarna och hällarna i området. Så kunde inte köra min latmans strategi. Vilket gör min kartläsning och riktnings träning bra! 
 
Vi var ovanligt många som startade i H21 klassen. 16 st, det var väldigt längesen vi var det i en klass. 
 
Sprang med bra flyt utan att göra större misstag. Men tappade på en del sträckor, har ingen riktigt bra idé varför. Borde kanske pratat med Petter om hur han sprang de sträckorna. 
 
Fick se mig slagen med 1.02. Men kände mig nöjd över att jag sprungit stabilt hela loppet. 
 
Splits: H21 Höstkampen
 
Hade idéer om att fara ut och köra ett klassiskt rullpass. men detta blev inte av. Då jag kände mig trött och sliten. Så blev några extra timmars sömn istället. 
 
Söndag: Patrullen. 
 
Renens årliga patrull tävling. Där man springer 2 och 2. och ska på 45, 60 eller 75 minuter ta så många kontroller som möjligt. Och olika kontroller ger olika mycket. Sen finns det uppdragskontroller som man får extra poäng vid. 
 
Vi sprang mycket med Petter och hans kompis. Så vi höll uppe ett högt tempo hela vägen. Vi växeldrog lite till och från. 
 
Benen var ändå förvånandesvärt pigga. Trots all löpning jag utsatt dem för i veckan. Myrlöpningen var däremot ganska tung. När man drog på sig lite syra så tog det lång tid att betala tillbaka den. 
 
Jag och Filip tog då hem en ganska stor seger i 75 minuters klassen. Skönt att få lite revasch från lördagen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0