Uppdatering av Idealen

Har ledsnat på växlarna på HT, så satsar på att göra den fin under sommaren. Ska försöka hitta beggade och bra komponenter och uppgradera cykeln.


Såhär ser cykeln nästan ut nu. Annan gaffel (Marzocchi) och däck (continental bredd 2.3).

Planen för tillfället är att byta: vevarmar, bromsar, växlar, kasset, kedja, sadelstople och styre.





Ska köra 1/9. dvs att jag kör ett drev fram och 9 bak. För tillfället, sitter original vevarna (tunga) med plattforms pedaler. Samt 8 delars kasset bak. Detta löser jag med att sätta dit 9 dels kasseten (tror det är en LX) jag bytte ut från fullgunget i höstas. Samt stoppar dit XT bakväxeln som jag också bytte, så Alivio växeln hamnar på hyllan.

Tack till Julius som lät mig överta hans eggbeaters. Så nu ska det bara köras med cykelskor till sommarn.

Cykeln står nedstrippad och troligen komme jag måla om den ännu en gång.. Väntar på ett verktyg så jag kan byta ut vevarmarna. Detta beställde jag från UK, dock sjukt att man får grattis frakt till Sverige. Klagar verkligen inte.

Uppdateringar kommer väll komma med jämna mellanrum då jag inte har något vettigt för mig i sommar förutom en massa saker som ska göras här hemma. Självklart ska ju träna också !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0