LÅ trippeln

I helgen har det avgjorts 3 orienterings tävlingar i närheten av Luleå.

I Fredags avgjordes en sprint ute på Arcus camping område. Har inte riktigt hittat löpformen helt, kanske att man jobbat i skogen tis, ons, tors.

Splits: Sprint WinSplits

Om man kollar sträcktiderna leder jag väldigt länge. Har ett bra och jämt tempo hela vägen. Dock så är jag lite snabb med kompassen och riktningen ut från en kontroll på slutet. Vilket leder till att jag lägger bort 20 sek, och Larson kan vinna med 7 sekunder vid målet..

Dock var det lite för många branta vinklar på banan, tycker detta ska undvikas av flera anledningar!


Lördag: Långdistans, öppnade rätt hårt och fick kontrollerna bra i början. Var ikapp Larson efter 5 minuters löpning och han startade 2 minuter före.

Gjorde bra vägval på långsträckorna. Men tappade all ork efter halva banan... Då var det "tur" att jag kunde springa på Larsons rygg och slappna av lite i kartläsningen.

Splits: Lång WinSplits

Tiderna är lite "fucked up" av någon oförklarlig anledning. Men sluttiderna stämmer !


Söndag aka idag: Idag kändes benen piggare från start. Fick en bra start, men gjorde 2 små svängar till 1a och 2a kontrollen. Gissar att jag tappade max 20-30 sekunder på de "misstagen".

Annars var det nästan ett prickfritt lopp. Fick kontrollerna bra och kartan stämde överrens där jag sprang. Lärde mig att kartan var lite grovt ritat från söndagen.

Splits: Medel WinSplits

Slutsats är att jag har kommit tillbaka i ett bra OL "flow". Behöver dock nöta ännu mer karta om någon topp placering på JSM ska vara möjlig !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0