det som varit

Har varit väldigt mycket afk senaste tiden (away from keyboard, data slang).

Vad har man lyckats göra under 4 dagar som man inte har uppdaterat här?

Tisdag = Bal i Piteå, ute på havsbadet. Kul kväll, alltid speciellt att klä på sig kostymen och gå på röda mattan. Hade äran att eskortera Jossan. Vårat tema/ färg var rosa, dock hade jag väldigt kort tid på mig att hitta något som matchade.

Tränade 55 minuter gym, mest grundläggande. För att komma igång med styrketräningen under sommarlovet. Samt A1 RK (rullskidor klassiskt) 1.28.

Maten på balen var bra, köttet var riktigt bra tillsammans med bra bea sås. Bra efterrätt. "bra" live musik, men inget som man dansar till. (om du inte kör, in och veva och hoppa så mycket det går taktiken..)


Onsdag = Sveriges national dag. Passade på att ta en välförtjänt sovmorgon. Blev 2 "3" pass. Först A1 löpningen med Micke i 40 minuter. Sen ännu mer löpning A1 med Alm i 28 min, sen gym på det. bänk, frivändningar, mage, rygg, chins och dips.

Lyckas även under detta pass skära mig i fingrer på ett ventilerings rör i taket...

Sparkade också ut 4:orna genom att anordna en massa tävlingar åt dom. För att kröna årgångens Biff och Bitch.





Sen så var det ju såhär resten av kvällen!



Torsdag. Vaknade till strålande solsken, perfekt för ett A1 landsvägs pass. Sagt och gjort, snabb frukost sen ut på cykeln. Börjar bli stora gråa moln på himlen, det kommer inte regna tänker jag och drar iväg.

Efter 10 minuter, det droppar nog lite. 12 min, nu regnar det. 14 min, nu öser börjar det ner..... Vände cykeln direkt och trampade fort hem. Ett misslyckande!

Efter lunch drog istället jag och Julius på ett planerat mtb långpass. Tyvärr knäcker julius sin sadel efter 1.20. Så vi kör inte så långt som vi tänkte. Ville pröva en stig som vi hittade på eniro. Den var tyvärr inte så cykelvänlig, jag tyckte dock det var väldigt roligt och tekiniskt.

Blev stabila 2.30. Hade gärna cyklat 1-2 h till.

hade avslutnings middag på skolan för dom som skulle ta studenten idag. Drog lite tidigare, för hade klubbträning med nybyn.

Vi blev en klen skara på 6 personer, vi körde lite hetsryck för att folket ville få lite fart på benen till helgens tävling Rödbergsloppet (Funderar själv på att ställa upp).

Tyvärr så börjad det ösa ner på oss efter 1.10. Och då var vi nästan längst bort på 2:a delen. Då vi körde lillträsk först och skulle ta broarna runt sen.

Var bara trycka på för att komma hem fort och behålla värmen. Så dyngsur iskall efter 1.48 så hoppar jag direkt in i duschen efter en snabb stripp på kläderna.

Blev att köpa bullar och 5.56 på shell för att smörja upp cykeln.

Idag, tog man studenten (y). Dock ett år kvar på gymnasiet, skriver mer om det imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0