Backtest VT 12

Då har man gjort bort det beryktade löptestet uppför storkanis. Tror att man hyser för stor respekt åt testet, att man spänner sig omedvetet innan.

Jag och Källgård tog cykeln till Kanis (slalombacken) sen joggade vi sista biten. Uppvärmningen fungerar alltid bra vet vad jag ska göra.

När jag startade jag jag mig väldigt pigg, denna känsla försvann rätt fort... För efter ca 45 sekunders löpning, började jag känna av baksida lår. Redan då visste jag att det skulle bli en jobbig resa.

La mig på stabila 180 puls, nästan hela vägen. Gjorde en spurt för att tjäna några sekunder till. Slutade på tiden 10:33. Julius vann på 10:32 så en ynka sekund var jag efter. Dock riktigt bra sprunget av Julius som slog PB med 8 sek.

Själv var jag 21 skunder från PB. Ska inte skylla på Lule trippeln att jag sprang dåligt. Men tävlingarna tog bra, och gjorde ett eget val att springa idag istället för imorgon.

Denna historia slutar inte här, för både jag och Julius kände att vi ville uppför backen en gång till. Så vi åkte bil ner, joggade ur musklerna lite sen körde vi igen.

Denna gång sprang jag mer avslappnat. Inte alls lika stum, tror man spänner sig lite. Gjorde en rätt "lugn" tid på 11:16.


Stoppade klockan mellan klättringarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0