Tränings race

Var en tränings tävling idag på förmiddagen, en chans för mig att se hur jag står mig mot seniorerna. Visst är det träningsläger så folk är inte i bäst form nu, fast är jag det? Tycker inte riktigt är där jag skulle vilja vara ännu. 
 
Herrarna körde en medel masstart på 11 km (fågelvägen) med fjärilsgafflingar. Låg med bra hela vägen, hade ett rätt okej koll på kartan även när man låg bakom. Tuggade på rejält på vissa ställen medans andra kändes som A1 fart. 
 
 
Är osäker på hur jag låg till under loppet, åkte med Joel större del av banan. Så jag och han låg på 4.e/5.e plats. Vi åkte bra sista slingan och tog in en del på de framför. Vid sista kontrollen ser jag Rost rygg och trycker på extra och vinner spruten. 
 
(buffen smakar inte så gott...)
 
Slutar på en skön 3.e plats, nästan roligare att åka bra på denna än de andra tävlingarna. Kan inte klaga på en pallplats. 
 
Fick en del kritik då jag körde ett "junior" gen in till 2a kontrollen. Men jag tog ca 5 placeringar på detta och skapade lite kaos då Linus ramlade och det blev lite stop under ett kortare tag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0