Sprint SM

Då har en av de saker som man laddat för hela sommaren varit. Nämligen SM sprinten, detta år gick den i Gävle och Bolugnerparken*. 
 
For ner med nattåget till Söderhamn. Höll för det första att inte ens hinna med tåget, så fick hoppa på i farten när det hade börjat rulla... sen så sov jag inte så bra efter det. Och för det tredje så gick telefonen sönder! 
 
Valde att avstå Natt SM, då jag kände av knät och ville gärna kunna springa bra och fort på sprinten. 
 
 
Söderhamn C
 
Har inte lyckats hitta några bilder från tävlingen ännu, men fotograferna har väll säkert 1000 + bilder de ska gå igenom. 
 
Kval: Splits H20A

Kom in i kartan bra från start och benen var pigga. Var inte så mycket att prata om, välja vägval och hålla hög fart. Då det inte var så tekniskt, lägger bort lite på långsträckan till 12:an och tappar ledningen där. 
 
Blir lite stum och trött mot slutet, men lyckades ta 3:e platsen i mitt kval. 
 
Final: Splits H20 A-Final

Gjorde som jag brukar före start, få upp muskeltemperaturen och behålla den och känna att man har fart i benen. Lyckades bli geting stucken 3 gånger innan start, fick bita ihop och köra ändå. 
 
Till 1:an var det svårt att välja vägval först, men tog det högra och la lite mer tryck i löpningen. Då det var mycket asfalt och gräs samt lätt utför hela vägen. Vinner sträckan med 2 sekunder, håller de sekunderna och drar till och med ifrån.
 
Fram till långsträckorna ner mot stadion. Där tappar jag 10 sek mot Regborn i ren löpning. Tar ledningen vid stadion och har bäst tid där. Sen lyckas även välja det sämre vägvalet ut från stadion. 
 
Springer bra på slutet, men märker att energin som fanns i benen vid start var borta. Så tappar en del på löpningen. Men lyckas hålla ihop loppet och tar en 5:e plats. 
 
"bara" 23 sekunder efter. Ett lopp som jag inte skulle kunna gjort så mycket bättre. Så resultatet speglar rätt bra vilken form jag var i. 
 
 
Men nu har jag fått tävlingarna och vet vilken nivå man ska upp på för att stå där högst uppe på pallen. Så med en bra planerad vintern träning med baktanke på löpningen, sammtidigt som man ska prestera på skidorienteringen. Så tror jag att jag kan ha stora chanser om jag håller mig hel.
 
Är någon intresserad av kartan? dum fråga, här är den med gps.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra sprunget & det är klart du fixar att ta dig upp på pallen nästa år!

2012-08-31 @ 08:40:38
Postat av: Elin FS

Hmm varför skrev den anonym det skulle vara Elin FS

2012-08-31 @ 08:41:05
Postat av: Ulrik

tackar, jo det blir målet 2013!

2012-08-31 @ 12:26:32
URL: http://Orienterare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0