Löpning och rullskidor

Skönt att det börjar komma tillbaka läsare till bloggen nu. Kanske för att semestern är slut? 
 
Gårdagen så hade jag och Alm planerat in ett crosspass, skate plus löpning. Så rullade över till han med löparskor aka olskor sen drog vi iväg på 50 minuter skate. 
 
Var väldigt ovan att åka skate (då skate är svårt att få in när man kör mycket löpning och cykling..) Kändes dock bra, fick hålla Andreas tempo, inte så kul att jag drar iväg på något eget pass.. Träffade även I.Sundström längs Luleås cykelvägar. 
 
Bytte om till löparskor och ut igen. Upp på ormberget chillade runt där, någon troddes sig kunna hela ormberget utan till. Lite förvånad han blev när jag visade han nya stigar och spångar. Det var tydligen typiskt orienterare.. 
 
Blev 47 minuter löpning + 8 minuter skate hem. 
 
Detta pass är då avslutat kring 2, runt 3 ringer Lundholm och ska ha med mig ut på 2h klassiskt. jaja vi kör väll. 
 
Har tyvärr klagat på Andreas att hans cykel har varit förtaskigt skitig. Så styrde upp en tvätt av den, där kasset, kedja och framdreven tvättas av. Samt lite övrigt på cykeln också, nöjd kille efteråt som cyklade hem.
 
Körde sen klassiskt med lundholmarn. Han har ju blivit nå satans fruktansvärt stark i stakningen just nu. Kanske för att han inte kan springa då han överansträngt knät... 
 
Min ork var ju inte optimal, kanske inte så oväntat heller. Kroppen hängde i alla fall med hela passet, var dock väldigt seg ibland.. 
 
Skönt att ha genomfört passen bra, kanske att crosspasset skulle ha varit tidigare på dan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0