Backtest ht 2012

Klart att man måste ta sig de 200 höjdmetrarna uppför storkanis minst en gång varje termin. Jag kände mig väldigt taggad på just detta, då löpformen hade varit så fin på SM. 
 
Uppvärmning i sedvanlig stil, i form av jogg dit (25 min) sen en tävlings uppvärmning. Där alla har sina övningar som fungerar för dem. 
 
"tyvärr" kändes inte kroppen jätte pigg innan start, utan nästan lite seg. så trodde det skulle bli som senast, stum i första backen utan att kunna trycka på. 
 
Öppnade hårt som man ska göra, tog det lite lugnt första branten. Tryckte sen på bra på platten för att det är där man kan både tjäna och tappa väldigt mycket tid. 
 
Märkte ganska tidigt att jag plockade på de som startat framför. rätt så fort också. detta gjorde att jag kände mig, om nu möjligt ännu starkare. 
 
Märkte med ca 3 minuter kvar, att det skulle räcka väldigt långt. 
 
 
Slutade på en tid på 9:46. Vilket var en förbättrning med hela 27 sekunder. Skönt att "bara" vara 2 sekunder efter skolelevernas world record på 9:44.
 
Trodde först det var ett skämt, men vi fick faktiskt springa en gång till. Dock skulle denna gå ca minuten söligare. Zacke hetsade ju mig att köra nästan ett max lopp till. 
 
Låg med bra fram till 7 minuter, då ryckte zacke och jag trampade jord utan att ta sig framåt. Sprang in på en tid på 10:40. Sprang ifjol på ca 10:30... 
 
 
Så en 5:e bästa tid uppför backen är inte så dåligt. Då det är tider som har stått sig i över 20 år. Kan dock inte påstå att jag är långt ifrån nu!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0