Föreläsning med Helena jansson

Då har vi fin besök i byn i form av en världsmästare och x antal SM guld. har varit väldigt roligt att eliten delar med sig av sina erfarenheter, och berättar om deras väg till framgångar.

Känns som att jag har lärt mig om det ena och det andra. Man måste ha tankarna på rätt ställe för att prestera bra. För mig själv så har jag hittat ett sätt som passar mig. Vi tycker ju om att att förbereda oss på olika sätt, men Helenas sätt påminde mig lite om hur själv brukar tänka.

3 typer av Orienterare
* Där var jag!
* Här är jag!
* Dit ska jag!


Hade varit bra om alla kunde följa samma plan för att nå framgång. Tyvärr går inte det.. Tror att det hade förstört om alla var lika tränade, samma orienterings kunskaper. Vilket gör att alla idrotter har sina mästare, då de har en speciell styrka som ingen av deras motståndare hade den dagen.

Det uppskattas verkligen att Helena tog sig tid att komma och berätta för oss om hur hon upplever orientering. Jag tror och hoppas att de yngre undomarna tog åt sig flera tips för att utvecklas som orienterare. Samt se vad det är som krävs för att nå höga höjder. Jag gick i alla fall därifrån med flera nya tankesätt om hur jag själv ska utveckla min orientering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0