Träning planering

Måste ju sätta upp några mål för detta träningsår. Förra året blev det 410 träningstimmar med styrka.

Iår: Satsar jag på 500 timmar med styrka. Kanske med ett bättre sommarlov så kanske det inte ska vara några problem. Ska hålla igång styrketräningen hela året, så det inte blir så jobbigt att börja om på hösten.

Blir en helt annan satsning på skidor, ska planera in en hel del skidtävlingar. För som det kändes iår så hann jag inte riktigt med vanlig skidåkning. Så välja bort lite mindre viktiga skido tävlingar och köra längd istället.

Som det ser ut så kommer det bli mycket cykel, simning och andra träningstyper fram tills man kan börja springa igen. Men hoppas att det är snart!! Och då ska jag ha handbromsen i ett tag, annars kommer det väll ske samma sak som hände nu.

Orienteringsmässigt ska jag göra en hel del CF, lägga egna banor. Få mycket kartträning inför lång SM och Ultra lång i höst. Känns som att den svenska terrängen är ganska lätt och inte så svårorienterad, kanske för att man har varit i frakrike och tjeckien. Så gäller och hitta flytet i orienteringen.

Är ett tag bort men gäller att sätta upp målen nu, och ta rätt vägar dit. Gärna någon som inte innehåller sakdor och annat skit!

Målen detta år:


JVM Ryssland (Skido
JSM lång (Orientering)
JSM Ultralång (Orientering)
alla skido JSM distanser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0