Träningsvärk!

Då har man vågat sig ut och springa. Provade och springa på stig lätt uppför, och de första 100 meterna kändes ganska bra. Men ju mer jag joggade ju mer ont fick jag, och det är mest i nerslaget. När knävinkeln är ca 30 grader och jag sätter i foten, det är då smärtan är framme. sprang kanske 500-600 meter lätt uppför. Gick nedför för att spara på knät. Om det fortsätter såhär så kommer jag kanske kunna jogga 5 km om 1-2 månader...

Hade med mig cykeln ut, så for iväg på att cykeltur istället. Blev leriga stigar, och var riktigt kul. Kanske körde punka på bakhjulet... sånt som händer, bara laga eller köpa nytt. Köttade ganska blöta stigar och småvägar. Varför har inte jag cyklat mer?! Är en riktigt bra fråga.

Har bestämt mig, ska sälja av några cyklar (3-4 st) och sen köpa en heldämpad cykel. Tror att jag kommer få mer nytta av en heldämpad. Då jag har en racer, en damcykel och en som är ett mellanting mellan racer och mtb. (svårt och förklara då jag inte vet vad den cykel serien heter..

Men mina armar värker lite efter ett styrkepass. Kör mest mage, rygg och lite lättare på benen och armarna. Fast nu känner man att man lever (y)

Skrivit klart min nationella muntliga redovisning till imorgon, kändes bra att få klart den!

Finns lite fläckar med snö kvar i skogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0