JSM sprint

Hur gick detta då? mycket bättre än förväntan. Vid start var det en lååång väntan på att man skulle få starta, gick lugnt och väntade/ värmde upp. 
 
Allt fler kom i mål, lät som att det var tätt att ta sig vidare till Kvarterna. Så tävlingsdjävulen växte bara mer och mer inom mig. Gick ut med en tanke att nu ska vi köra, visa dem att jag också kan åka fort! 
 
 
Försökte åka stort i första backen för att sen kunna öka hela vägen in. Så tycker jag ligger bra på gränsen, hittar ett flyt med är ändå rätt stum i sista backen och tekniken brister lite. Håller ihop det och åker i mål, och vad händer. Speakern är tyst?! Tar ett tag och när han börjar så är han lite osäker, satt säkert och dubbel kollade sina papper. 
 
Kom in på en 3e plats i kvalet 1,4 sek efter!! Fattade inte det först, så känner mig väldigt nöjd. Fick bra kommentarer från folk som jag inte kännde tidigare. Kul att man får folk att öppna ögonen på "okända" skidpersoner. Banan var 1350m och hade en tid på 2:47.71 !
 
Så stum nå förbannat skulle jag tagga om till en kvartsfinal. Och hade lyckats pricka rätt plats, då 3an gick i 5e kvarten. 
 
 
Öppnade kvarten rätt kontrollerat, men fastnar först med Micke i första backen. Sen tänkte jag gå om en kille i andra backen. Fast han stängde till den luckan... lyckades ta mig om ändå, men hade nu brännt lite för mycket energi. För låg ungefär 3a hela vägen, dock i sista backen är någon på mina stavar och jag tappar flytet. Och tappar en placering där! 
 
Men avslutar på en 4e plats i mitt kval och hade självklart velat gå längre. Så får känna mig nöjd med hur detta blev, då jag trodde det skulle bli svårt att klara kvalet. Måste tacka för riktigt bra skidor och uppbackning från hela Sävast ski team. Kan säga att för mig var det rätt klubb att gå med i. Får hoppas vi fortsätter leverera resultat och bra skidor. 
 
Slutar på en 17e plats i min andra jsm start. Är det stigande resultat under hela veckan? 
 
 
 
 
 
Några av bilderna Josefine har tagit. Måste också säga att Jacob har hittat ett bra flow, fast fick tyvärr se sig besegrad i A-finalen. Efter att han haft ganska bra kontroll över finalen. Om killen håller sig frisk så kommer det bli kul att få följa han under sitt sista junior år !! Grattis till Silvret mannen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0