jsm 20 km dubbeljakt

Skönt att man tog sig runt de 20 kilometerns vi skulle åka. Hade inga placerings krav innan start, det ändå jag skulle göra var att öka på skate delen.

För med mina kassa fis punkter får jag starta i sista led.. Och dvs långt upp till täten! Kommer iväg bra, håller stavarna hela i början. Tar mig ändå ganska snabbt upp i ledet, men lägger ju en del energi då.

Lägger mig på ungefär en 30e plats. Från att ha gått från 74e*, tappar tätklungan men ligger med bra. Har jättebra glid som alltid denna vecka, lite klent med fäste andra varvet..

I skidbytet är jag på en 26e plats. Kommer ganska fort in i skate skidorna, men tar ett tag innan det går som jag vill tekniskt. Märker att jag plockar placeringar hela tiden, känner mig också stark och går ifrån många.

Får se Jacobs rygg i storbacken och börjar jaga. Fast han hade kollat bak och sett mig och börjat köra fort! Struntar i placeringarna, alla tankar ligger på att ta sig över mållinjen..

Slutar på en 19e plats vilket jag är oerhört nöjd med. Är 3.11 efter han som vann, skulle dock vilja se han starta i sista led!!!

Resultatlistan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0