10 km klassisk stil

Då är min jsm debut avklarad. Tyckte det gick ungefär som väntat, men hade lite högre mål.. Då jag inte riktigt kan lite på min klassiska teknik så blir hela åkningen lidande!

Öppnade ganska lugnt, men kom ändå inte riktigt in i åkningen. Åker första 5 km ganska lätt men vid 6 km då höll jag på att packa ihop.. Men sista 3 km kändes som de bästa under hela loppet. För då hade jag bara en sak i huvudet och det var att ta sig över mållinjen!

Slutar på en 39e plats. Inte så fel ute i min "favorit" teknik. Tar med mig detta till morgondagens sprint fristil och så är det omstart imorgon!

Märks att det krävs fler skidlopp för att vara med och slåss med de bästa. För farten finns, men inte riktigt den typiska ligga och jobba hela tiden utan de korta skido vilan!

En ny erfarenhet och var rätt kul, men j*vligt jobbigt !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0