Lång rull

Skönt att man börjar få in fler pass med rätt planering och motivation. Körde som vanligt cykel till jobbet, för att efter en arbetsdag fara ut på rullskidorna.

Åkte med Markus, han åkte och mötte upp mig i Rutvik. Sen åkte vi kyrkbyn-storheden-gäddvik-stan-björxs-(och sen fortsatte jag själv till Rutvik).

Hade en liten svacka strax före 60 minuter. Sen vid 2:10 gick det segt. Men körde runt och förlängde lite till 2:30.

Så blev 37 km. Trodde det skulle bli tyngre än vad det blev. Vilket är ett positivt besked.

Tog mig tid att springa idag på morgonen. Visst bara 30 minuter och 5,8 km. Bättre att komma igång med mer löpning då det känns bra i knäna. Tror det är vana att reta/ bryta ner och bygga upp muskulaturen runt knän, fotleder, höfter mm.

Väntar ett A3 pass med Gunnar efter jobbet. Får hoppas jag är bra med på kartan från start!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0