Då fortsätter vi

Kunde ta och andas lite lugnare inför andra ettappen av årets oringen. Det som kändes nu var i benen, påväg till start.. kändes verkligen som att det kunde bli en tung dag i skogen. 
 
Öppnade bra lugn och spikar 1an och beger mig av på långsträckan mot 2an. Hittar ett bra stråk i början, men halkar ner på slutningen och blir osäker. Läser in mig efter ett tag, och tar mig sakta fram på slutningen mot 2a kontrollen. Tappar kanske 2-3 minuter på de vägvalet. Klättrar upp mot 3an och har bra riktning och kartkontakt, fast när jag kommer fram till sänkan så ser jag inte skärmen. 
 
Blir osäker och börjar leta, kör ett varv runt området. Och efter 2 minuter så springer jag fram till kanten och där sitter ju kontrollen nertryckt. Så jag var rätt men trodde jag var fel när jag inte såg kontrollen... 
 
Sen kommer Simon Smedberg ikapp mig till 4an. efter det är det jag som drar upp farten åt han resten av banan. Börjar känna att jag kan dra ifrån lite, men han har ju min rygg att gå på in och ut från kontrollerna... 
 
Springer bra och gjorde totalt ca 3 minuter boom totalt på 3an och 4an. Efter det gick det riktigt bra, kom in på en 5e plats ca 4 minuter bakom Wängdal. Men slutade på en 7e plats och klättrade från 45e till 19e plats i sammandraget! 
 
Vilodag idag, så tar det lugnt, äter och vilar ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0