Bra tekniskt

Gårdagens medeldistans tävling som gick mellan Älvsbyn och Arvidsjaur kunde inte ha gått så mycket bättre. Kom in i kartan från början och kunde växla tempo bra in och ut från kontrollerna. 
 
Kändes lite jobbigt rent fyskiskt, då jag kanske låg så pass nära gränsen hela tiden. Gjorde totalt ca 30-40 sekunder, då jag var osäker på en sänka och hade lite dålig riktning på de platta partiet. 
 
 
Till banans svårate kontroller 7-8 och 8-9 fick jag med hjälp av en bra utgångsriktning kontrollerna väldigt bra. Dessa kontroller lurar många med att det är så mycket att läsa på under sträcket. Till 8an lyfte jag blicken och såg myrarna bakom vilket gör att du lätt kan stämma av hur din riktning egentligen är. Lite samma sak till 9an. 
 
Splits: http://www.obasen.nu/winsplits/online/sv/default.asp?page=table&databaseId=26665&categoryId=3
 
 
Hela kartan
 
Passade på med detta resultat att klättra till 4e plats i sverigelistan i H20. (88a i H21)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0