Stafett SM

Igår avgjordes stafetten, hade ju hoppas att det skulle bli samma laguppställning som förra året. Men något såg till att detta inte blev möjligt... 
 
Blev Jag, Gunnas och Erik som sprang. Jag tog första sträckan, var längesen jag sprang den och ville se vad man kunde hitta på. 
 
Låg med bra i starten, var aldrig uppe och drog. Utan låg med i det höga tempot, ett tempo som jag borde ha haft på medeldistansen också. 
 
Gjorde inga större misstag i början. Låg 3-5 i ledet. Sen fram till 11.an där jag vänder 50 meter innan kontrollen, pga att jag inte ser den. Så dras med på fel gaffel, och kommer tillbaka till samma ställe efter 1.20 och kommer från ett litet annat håll. och då ser man den.... 
 
Växlar som 16.e löpare bara 50 sekunder efter täten. Så är nöjd med loppet, men kunde ha gått ännu bättre! 
 
Gunnar sprang också bra, tappade sin pinne. och utav det tappade en del tid. Annars gjorde han en stabil mitten sträcka. 
 
Erik sprang också bra fram till varvningen där han låg 18:e. Sen blev det mörker för Erik, han la bort väldigt mycket tid vid sista gaffeln. Och tappade rätt mycket. Men han hade gått bra i övrigt, så han får ta med sig det och så springer vi bättre nästa år. 
 
Splits: H20 AAC (min gaffel)
 
Karta
 
 
Hade 146, 140 och 153
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0