OL träning måttsund

Igår var vi på Måttsund för att få svår orienterings träning till Medel SM. Kanske det blev lite för svårt? 
 
Det blev Jag, Joar, Tage, Gunnar, Erik och Filip som var med på träningen. Vi skulle köra 2 banor som var 2.3 och 2.8 km. 
 
Först ett inividuellt kval, fick inget flyt till 1:an eller 2:an. Gick verkligen åt skogen, kändes som att jag ville springa så mycket fortare än vad jag klarade av. Kanske lärde mig att jag måste kunna sänka farten också.. 
 
Så efter kvalet, så körde vi en omvänd jaktstart. Joar var snabbast under kvalet, så han startade sist. 
 
Fick 1:an bra nu, men sen syntes inte snitseln vid 2an. så alla var tillsammans där förutom Gunnar. Sen bommade vi 3,4,5. Sen hittade jag tillbaka till ett flyt och sprang bra 5-10. Sen drar jag en liten krok på 11:an. och sen var man tillbaka i det dåliga flowet..
 
Så träningen blev inte som planerat. Kanske kan inse att jag måste börja läsa kartan mer. Får hoppas tränings passen i veckan kommer gå bättre. 
 
Bilder kommer i eftermiddag, då jag saknar kortläsaren..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0