Mycket hög intensitet

Onsdag: 
 
fm, blev det rullskido intervaller. Planen var att ändå köra rätt så mycket överkropp för att vila benen lite. Kan själv säga att jag körde ganska mycket ben ändå. Men på cykelvägarna stakade jag ofta. 
 
Körde 3 banor 14+11+9 minuter. Karta kommer lite senare i eftermiddag. 
 
Bra att börja träna skido kartvanan inför kommande vinter. Så ser fram imot att få börja köra skido på riktigt också! 
 
em, Spänst och styrka på Älvåkra, blev många rätt mycket fart på benen. Körde lite fotboll som uppvärmning, sen korta impulser/ stafett. 
 
Körde också 3*60 meter, fick tiderna 8,45  8,38  8,12. Henric vann på 7.83. Känner inte mig själv som någon startsnabb person. Men kul att få träna kortare intervaller. 
 
Kördes även 100 armhävningar + 100 dips. i valfri ordning och tid. Dipsen gjorde man bort rätt lätt, men armhävningar var desto tyngre.. 
 
Körde upphopp och ner till armhävning 30 sek * 3. Med 30 sekunders vila mellan. Sen avslutades det med  30 sek * 2 på höjdhoppsmattan. Där det skulle vara höga knän med så mycket frekvens som man kunde. Var jobbigt....
 
Idag: 
 
Rullskids intervall. För idag skulle vi bara köra en intervall. Så vi värmde först upp till Petbergsliden, sen från svackan, skulle vi köra en 35 minuts intervall. 
 
Körde med filip, så jag drog uppför och han på platten. Har svårt att hänga med på platten, då mina skidor är som dom är. 
 
Fick ihop 37 minuters A3 i ett regningt väder. Så känns bra att ha gjort bort ett sånthär pass. 
 
Ikväll blir det masstarts orientering i Luleå. Ser fram emot ännu ett hårt pass!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0