Granlunken 2012

Igår avgjordes den 30:e Granlunken. Jag själv stod på startlinjen för 10 km klassen. Sprang förra året på en tid på 36.15. 
 
Hade inga ambitioner på att sätta något nytt pers, utan löpningen skulle kännas bra där jag sprang kontrollerat. Tyvärr var startfältet lite tunt, vilket gjorde att jag fick dra i 9.8 km. Ni undrar vem som låg först de första 200 meterna? 
 
 
Jag nr 126. Underlaget på ormberget är otroligt fint att kolla på.....
 
 
Som ni ser är det ju ingen som kommer att ligga först speciellt länge till. 
 
Hade ingen klocka eller någon att springa med. Så fick köra allt på känsla. Höll ett rätt jämnt och bra tempo, dock blev jag lite störd av håll som jag hade mellan 2.5 till ca 7 km. 
 
Märker ganska mycket om jag har kört hårt veckan innan eller om man har en liten tränings kompensations boost. 
 
Sprang in på 36.35. En försämring med 20 sek? Ser det snarare som att jag har bibehållt med min löphastighet och har hållit mig hel. Och att sen kunna springa och prestera bra är en annan sak. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0