Ammarnäs lägret 012

Då var man tillbaka för att uppdatera, för de som nu läser denna blogg. För er som gör det, kul att ni bryr er, jag har börjat inse att bloggen är ett ställe där mina ideer, tankar, träningar, bilder, filmer, stavfel, slarvfel och andra konstiga saker får vara ostörda från idioter. 
 
Efter förra helgen tävlingar Sprint och Natt DM gick av stapel här i byn. Kände inför sprinten att veckans träning hade gjort benen rätt sega. Men hittar lätt igen mig själv i löpningen rätt fort, och kunde hålla bra fart. 
 
Sprint: Splits
 
Natten gjorde jag ett par svängar, som man med lite extra tankeverksamhet borde kunnat undvika. Sprang runt och gjorde en rätt bra tid, mot den tid jag hade trott att vi skulle ha. 
 
Natt: Splits
 
Så nu har jag tagit alla vunnit alla inividuella DM tävlingar under 3 års tid. Synd att DM har tappat all sin status här uppe i Norrbotten. Detta är för att klasserna är för små och motståndet för dåligt. 
 
 
For upp till Ammarnäs morgonen efter. Så vi kom lagom upp till Lunchen och vara med på ett lugnt klassiskt 2.05 pass. Dag 2 var det backrace. Först klassiskt sen skate. Öppnade hårt och körde stenhårt på den klassiska delen. Detta fick jag betala tillbaka med otroligt stumma ben på skaten... Men fick en bra genomkörare för hela kroppen.
 
 
Det bjöds både på en del regn och sol.
Vi har fått en ny buss 
 
 
påväg mot korvgrillning på Potatisbacken
 
 
Tjafs om pinnen...
 
 
random pic...
 
Lånade Engströms mtb för ett "fint" pass på fjället. som var lite dimmigt och regnade. Sånt man får ta ibland. Blev totalt 3 h cykel den dagen. 
 
 
Väggad vid ett bord? nja inte riktigt, men man tror ju det.. 
 
 
Jag är helt klart nöjd med lägret. Hade inte skadat om man hade fått vara i fjällen ett par dagar till. Sista dan körde vi stavgångs intervaller 15 15. Där man första kör 15 sek uppför, sen joggar 15 sek utför. Så pulsen håller sig hög, man kommer nästan ingenstans, och det blir mentalt jobbigt. 
 
Fick ihop totalt 30 minuter A3. blev sen lugn avjogg och sen en rätt så jobbig minibuss resa hem. 
 
Måste ju tyvärr säga att det var sista gången man åker dit som elev tillsammans med idrottslinjen. Sen så sakandes Jonas hela tiden. Tror inte det har gått en dag utan att han har varit i mitt huvud. Får se hur det kommer att gå på Tisdag, kommer nog att vara väldigt jobbigt... 

Kommentarer
Postat av: Elin FS

Även om det inte är starkaste motståndet och högsta statusen så är det ändå imponerande att du plockat hem alla de DM-tecknen. Loppen måste ju ändå springas!

2012-09-11 @ 16:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0