3000 meter ht

Skönt att ha gjort detta cooper test. Kändes rätt bra från början, lite småstel i benen. 
 
Banan var lite hal, detta gjorde inte mig något som körde med spikskor. Men i 300 meters kurvan var snö och is, så man fick 60 meter is under varje varv. 
 
Öppnade väll hårt som alltid.. dock i ett bättre tempo än förra gången. För kom sen in bra i löpningen, och kände mig stark och pigg fram till 2200 meter. 
 
Såhär så kilometertiderna ut. 
 
1000: 3:04
2000: 3:14
3000: 3:10
 
Sista 800 började bli lite tungt. Och det var först med 400 meter kvar jag kände att jag höll på stumna, fast då var det bara spurten kvar så bet ihop. 
 
Men nöjd med att sätta ett nytt pers med 14 sek. Så denhär tiden kan förbättras och ska förbättras till våren. 
 
Haft möte med Landslagsledaren, fått lite info om hur det kommer vara i vinter. 
 
Sen taggar vi som vanligt för måndagsfikat !! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0