Staktest VT 2012

Då har man avklarat ännu ett rull/ staktest. Det blev premiär på rullskidorna, kan ju lätt säga att det var väldigt ovant. Man är tvungen att lyfta skidorna mer.

Samma vanliga visa att man är tvungen att ta sig den tråkiga 90 vägen upp till Bränbergsvägen. Bara att gilla läget, finns inte så många andra alternativ..

Stakning: Öppnade rätt hårt, men tyckte att jag behöll trycket hela vägen. Vet inte om jag saknar frekvensen eller styrka.

Slutade på tiden 7:02. Osett om detta är en bättre eller sämre tid en PB tiden.
Benskate: Om man redan börjar känna sig stum vid 80 skylten är det ett dåligt tecken.. Väl uppe på platten fick jag till ett bra tryck. Fortsatte mata även då benen ville inte packa ihop.

Tid 7:06 (ska man åka lite fort på stakning och benskate?) Detta var en rejällt sämre tid än PB som ligger på 6:28*(väldigt osäker på sekunderna).


Summering: Känns som att jag har bibehållit styrkan i benen. Kanske utvecklats lite på stakdelen. kommer en lite större analys när jag fått tiderna från de tidigare testerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0