Sprintcup del 3

Igår gick då sista deltävlingen. Nu kände jag mig mer på tå, kroppen var i storts sett återställd nu. kan inte klaga på magen detta lopp.

Startade dock väldigt sent då dom hade bestämt sig för att ha 2 minuters start mellanrum.. på sprint! Så de första startade 18.30, medan jag startade 19.32.. Bara ta det lugnt och vänta ut tiden.

Värmde upp i vanlig ordning. Var två rejäla löpsträckor i början, vann båda så farten fanns med rätt bra där. Öppnade kanske lite hårt, men fick ett litet försprång som åts sakta men säkert upp av de andra. Höll ihop loppet bra.

Både banan och området var mycket bättre. mer teknisk orientering som man vill ha på sprint. Gjorde inga bommar, skulle vilja att de hade klippt sträcken och ringarna för ibland var dom mycket ivägen för viktiga detaljer på kartan.


Blev att cykla ur benen lite när man kom tillbaka till byn, för vi drog direkt när jag gått i mål och prisutdelningen var klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0