Skidhistoria

Onsdagens andra pass blev skidor! Joo ni läser rätt, skidor den 16:e maj på naturlig snö i Älvsbyn. Detta på ett av bergen som ligger vid byn, vid namn Storkanis. Detta är enligt Coach S ett nytt rekord! 

Då Coach D tillsammans med Viktor drog upp det gamla spåret som går där. ca 2.5* km.

Så jag, Julius, Emma, Adrian och Pernilla for upp för att testa om det fanns nog mycket spår kvar. Det fanns faktiskt det :)

Stavfästet var däremot begränsat då snön var dyngsur. inte ens skidotrugorna hade något att komma med..


Som ni ser finns det gott om snö. Detta försöker jag märka ut genom att använda mina stavar som måttstock. Lägg också märket till Julius som kör jibber style med korta stavar !

Vi fick ihop 55 minuter skidåkning* det blev den totala tiden vi var ute. Men vi stod sällan stilla, utan vi åkte så gott det gick hela tiden. Distansen blev otroliga 5.8 km


Det såg tyvärr ut på detta viset ibland, men det vara "bara" just där..

Om det går ska jag köra några varv på måndag också !!


Kommentarer
Postat av: Frida Karlsson

Sv. Tack, det är ju bra att det finns någon som tänker ett steg längre! :)



Jag vill också åka skidor!!

2012-05-20 @ 17:42:14
URL: http://karlssonfrida.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0