Seg intervall träning

Idag var ju planen klassiska intervaller, men fick ett bra mail innan träning att man fick köra valfri stil. Känns fortfarande som att jag saknar lite teknikpå skaten. Så bara nöta på det man vill bli bra på!

Har ju blivit ryss på alla träningar nu, då jag bytte till mig två tävlingsdräkter i Ukraina. På uppvärmningen kändes kroppen och skidorna bra.

Vi skulle köra 4 varv som skulle ta 6-8 minuter. Först så hårt man kunde utan att tappa teknik, sen lite lugnare varv 2, hårt varv 3 och lugnt varv 4. Sen en 2 minuters spurt där man skulle ta ut det lilla sista.

Jag körde med Julius första varvet och kroppen jag kunde hålla uppe farten, sen blev snön allt blötare så man tappade bara mer och mer glid. Blev nästan A1 men med VÄLDIGT stumma ben. Slet mig runt alla varv, om jag inte fick en bra muskulär genomgörare så fick jag verkligen en grym mental genomkörare.

Blev ungefär 30 minuter A3, så blir nog att dra en jogg eller liknande imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0